Rower elektryczny to produkt, który posiada silnik elektryczny, który może być używany do napędu. Na całym świecie dostępnych jest wiele rodzajów rowerów elektrycznych, od rowerów elektrycznych, które mają tylko mały silnik wspomagający siłę pedałującą jeźdźca. Wszystkie zachowują zdolność pedałowania przez kierowcę i dlatego nie są motocyklami elektrycznymi. Rowery elektryczne wykorzystują akumulatory, a lżejsze mogą jeździć z prędkością do 25 do 32 km / h.
Czym jest e-bike?
W zależności od lokalnych przepisów wiele e-rowerów jest legalnie klasyfikowanych jako rowery, a nie motorowery lub motocykle. To zwalnia ich z surowszych przepisów dotyczących certyfikacji i eksploatacji mocniejszych pojazdów dwukołowych, które często są klasyfikowane jako motocykle elektryczne. Rowery elektryczne można również definiować osobno i traktować zgodnie z odrębnymi przepisami dotyczącymi rowerów elektrycznych. Rowery elektryczne są klasyfikowane według mocy, jaką może dostarczyć ich silnik elektryczny i układu sterowania. Również klasyfikacja rowerów elektrycznych jest skomplikowana, ponieważ duża część definicji wynika z prawnych powodów tego, co stanowi rower, a co motoroweru lub motocykla. W związku z tym klasyfikacja tych rowerów elektrycznych jest bardzo różna w poszczególnych krajach i lokalnych jurysdykcjach. Pomimo tych prawnych komplikacji, o klasyfikacji e-motocykli decyduje głównie to, czy silnik e-motocykla wspomaga rowerzystę przy użyciu systemu wspomagania pedału, czy też na żądanie.
Jak działa rower e-bike?
Przy pomocy pedału silnik elektryczny jest regulowany przez pedałowanie. Wspomaganie pedałowania zwiększa wysiłek jeźdźca podczas pedałowania. Te rowery elektryczne mają czujnik wykrywający prędkość pedałowania, siłę pedałowania lub jedno i drugie. Wykrywanie aktywacji hamulca wykrywa również wyłączenie silnika. Wiele osób zastanawia się nad tym, jak długo wytrzymuje bateria e-bike. Trzeba wspomnieć, że naprawdę długo jeśli zamontowana bateria będzie wysokiej klasy. Warto odwiedzić sklep rowerowy Mokotów i poznać dostępne na rynku baterie. Albo też skorzystać z wypożyczalni rowerów JR CONCEPT Sklep i serwis rowerowy, aby samemu sprawdzić techniczne możliwości e-bików.
Silnik w e-bike
W przypadku zasilania silnik główny jest uruchamiany przez przepustnicę, zwykle montowaną na kierownicy, tak jak w większości motocykli lub skuterów. Dwa najczęstsze typy silników piast stosowanych w rowerach elektrycznych są szczotkowane i bez szczotkowe. Dostępnych jest wiele konfiguracji różniących się kosztem i złożonością; stosowane są zarówno silniki z napędem bezpośrednim, jak i motoreduktory. Elektryczny układ wspomagania mocy można dodać do prawie każdego cyklu pedału za pomocą napędu łańcuchowego, napędu pasowego, silników piast lub napędu ciernego. Silniki piasty BLDC to wspólny nowoczesny design. Silnik jest wbudowany w samą piastę koła, podczas gdy stojan jest solidnie przymocowany do osi, a magnesy są przymocowane do koła i obracają się z nim. Piastą koła roweru jest silnik. Na poziomy mocy używanych silników mają wpływ dostępne kategorie prawne i często, ale nie zawsze, są one niższe niż 750 watów.